در دنیای پر مشغله امروز و با فراوان شدن ارتباطات مجازی و سایت ها و شبکه ها، کسب و کار ها نیز رنگ و بوی دیگری گرفته اند و روال عادی کار خود را به سمتی دیگر تغییر داده اند. هر شخصی در هر زمینه ای اگر نیاز به کسب اطلاعات داشته باشد، اولین اقدامی که می کند استفاده از شبکه های مجازی و جست و جو در اینترنت است؛ چرا که دنیای مجازی اطلاعات را سریع و رایگان و در عین حال کامل در اختیارکاربران قرار می دهد. به همین جهت مهندسین ساختمانی و مجری پروژه های عمرانی و همچنین فروشنده  های بنگاه های تجهیزات ساختمانی نیز به این فکر افتادند که برای افزایش بهره وری در زمینه شغلی خود، دست به اقدامات تازه  ای زده و در دنیای آنلاین نیز فعال باشند و به رقابت با دیگر بنگاه ها و شرکت های فروشنده مصالح و ابزار مورد نیاز ساختمان بپردازند. در نتیجه در پاسخ به این نیاز بازار مجازی ایجاد شده و رقابت جدیدی را در میان این افراد به راه افتاده که در نتیجه آن استفاده از روش سنتی کمتر شده است. سفارش طراحی سایت در کانادا توسط شرکت های ساختمانی، مخصوصا در شهر تورنتو نشان دهنده همین موضوع است.

پیدایش اینترنت و شبکه گسترده وب جهانی

عبارت Interconnected Network که در واقع شکل اصلی واژه Internet و به معنای شبکه به هم پیوسته است امروزه یکی از اصلی ترین عنصر کار و فعالیت افراد جوامع مختلف است. در واقع صنعت وب پیشرفتی شگرف در دنیا است که راه ارتباطی بشر را باز در سر تا سر جهان گشود و از این رو بشر توانست اقدام به راه اندازی کسب و کار های نوین و رفع نیاز های خود بپردازد.

اما این سوال همیشه ممکن است در ذهن بسیاری از افراد حاکم باشد که اصلا اینترنت اختراع چه کسی است و چگونه راه اندازی شده است. پاسخ به این سوال را نمی توان به فرد خاصی نسبت داد چرا که در نتیجه تفکر و نیاز های طیف گسترده ای از افراد به وجود آمده است. در ابتدا افرادی اینترنت را به صورت تئوری طرح ریزی کردند و رویای مکانی را که در آن شکل های مختلف دانش در اختیار عموم قرار می گیرد را در بین عموم جای انداختند. تاریخ حدودی پیدایش اینترنت را شاید بتوان به اوایل قرن 20 درست زمانی که Nikola Tesla رویای مخابره اطلاعات را در سر می پروراند نسبت داد.

پس از او مارشال مکلوهان یک دهکده جهانی اطلاعات را از طریق یک تکنولوژی دیجیتال قابل دسترس پیش بینی کرد. در آخر ونوار بوش ایده مکانیک اینترنت را بیان کرد. دستگاهی که آن را میمکس نامید که به کاربران اجازه جست و جو در بین اطلاعات که از طریق شبکه گسترده ای از لینک ها به یکدیگر متصل هستند را می داد. این ایده ها در نهایت در اواخر دهه شصت میلادی با ساخت یک شکل سه بعدی به نام آرپانت پایه گذار یک شبکه بیسیم جهانی شدند.

بعد ها دو دانشمند به نام های Robert E. Kahn و Vint Cerf توانستند مهم ترین بخش اینترنت که درواقع الگوی نحوه اطلاعات داده ها بین شبکه ها است یعنی TCI و IP را پایه ریزی کردند و ساختند که امروزه ما از آن ها استفاده می کنیم. بعد ها در سال 1983 پروژه ساخت TCI و IP به پایان رسید و در دستور کار آرپانت قرار گرفت.

پس از آن آرپانت توانست با استفاده از جمع آوری سیستمی از شبکه ها و یا شبکه ای متشکل از شبکه های کوچکر تر که یک سیستم پیشگام در به وجود آمدن اینترنت مدرن بود شبکه ای را راه اندازی کنند که امروز آن را با عنوان شبکه جهانی وب یا WWW می شناسیم. کم کم شبکه وب شکل گرفت و افراد اقدام به راه اندازی مکان های از قبل پیش بینی شده (وب سایت های اولیه) در آن کردند تا شکل های مختلف دانش در اختیار عموم قرار گیرد.

استفاده از وب سایت های ساختمانی برای رونق کسب و کار های عمرانی

امروزه مهندسان و مدیران پروژه های عمرانی و ساختمانی با قراردادن پروژه های قبلی و فعلی خود، تصاویر و نیز ارائه رزومه و توضیحات، خود را به صورت آنلاین به مشتریان معرفی می کنند و از این طریق نام برند تجاری خود را در دنیای آنلاین به دیگر مخاطبان منتقل می کنند و از این راه برای محصولات خود بازاریابی می کنند. همچنین از این طریق می توان تجهیزات و ماشین آلاتی که برای ساختمان سازی و معماری لازم می باشند را به فروش برسانند.

این روش فروش نسبت به فروش سنتی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر خواهد بود و مشکلات واسطه گری را در این کسب و کار به حداقل می رساند. همچنین می توانند از طریق طراحی سایت های ساختمانی مجموعه قدرتمندی از تولیدات و محصولات خود را به صورت طبقه بندی شده و مرتب عرضه و در معرض دید مشتریان قرار دهند.

از آنجا که طراحی چنین سایت های تخصصی نیاز به مهارت و تخصص دارد، شرکت های تولید و طراحی وب سایت در این زمینه توانسته اند کمک شایانی به این کسب و کار کرده و از این طریق خود نیز اقدام به کسب درآمد کنند.

طراحی سایت ساختمانی

طراحی سایت ساختمانی دارای اصولی است که اگر رعایت شوند می توان وب سایت قدرتمندی را طراحی و استفاده کرد و در دنیای رقابت کنونی پیروز شد. حال به بیان مواردی که در طراحی سایت های ساختمانی اهمیت دارد می پردازیم.

اصولا در طراحی هر نوع سایتی از کلمات کلیدی مربوط به همان حوزه خاص استفاده می شود و در قالب محتوا هایی کاربردی و آموزشی که تولید آن نیز نیازمند افراد و شرکت های متخصص در زمینه تولید و بازاریابی محتوا، سئو و بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو است تا کاربران بتوانند به راحتی با تایپ و جستجوی آن کلمات، مطالب مورد نظر خود را دریافت کنند. در طراحی سایت های ساختمانی نیز همین مطلب رعایت می شود. مانند استفاده از کلماتی مثل:

1. ساختمان
2. معماری
3. تجهیزات ساختمان
4. مصالح ساختمانی
5. ابزار ساختمانی
6. سایت ساختمانی

و مواردی دیگر که به این مطلب مرتبط است. این کار باعث می شود تا سایت مورد نظر به هنگام جست و جو کاربر، جزء اولین سایت های ارائه شده توسط موتور جست وجو گوگل باشد. هنگامی که این اتفاق بیافتد، طبیعتا مشتریان زیادی از این طریق با فروشنده تجهیزات و یا مهندس معمار ارتباط می گیرند و از سایت بازدید می کنند.

اصول دیگری که می تواند موفقیت را برای یک سایت طراحی شده ساختمانی تضمین کند طراحی آن و استفاده از طرح های گرافیکی و رنگ های مشتری پسند است. طراح سایت باید محصولات و پروژه ها را به صورت گالری های مرتبط دسته بندی کند و دسترسی مشتری را به همه بخش ها آسان کند.

این کار باعث می شود تا مشتری به راحتی و با سرعت بتواند انتخاب مناسبی داشته باشد. از موارد دیگر که در طراحی سایت های ساختمانی به چشم می خورد، همانطور که قبلا هم ذکر کردیم تولید محتوای مناسب است. این که مطالب مرتبط با موضوع باشد و از تخصصی کردن بیش از حد مطالب جلوگیری شود، در تولید محتوای سایت اهمیت زیادی دارد.

چرا که مشتریان این سایت ها اغلب اطلاعات تخصصی ندارند. قرار دادن ودئو ها و تصاویر نقشه ها و ماکت های پروژه های قبلی و همچنین پروژه های در دست ساخت به وب سایت کمک میکند تا مشتریان کارها را به صورت آنلاین ببینند و تصمیم بگیرند. این مسئله به ایجاد حس اعتماد در مشتریان کمک می کند. قرار دادن کارهای قبلی به صورت چشم نواز باعث می شود تا مشتری جذب شود و برند شرکت مورد نظر نیز معروف شود.

ایجاد یک درگاه مشاوره و ثبت نظر کاربارن در طراحی سایت ساختمانی

بخش مهم دیگر که در طراحی سایت باید نام برد، ایجاد درگاه ارتباطی است. طراح باید یک درگاه برای ارتباط با مشتریان ایجاد کند تا کاربران به راحتی بتوانند با شرکت یا شخص مورد نظر ارتباط و مشاوره بگیرند.

در بخش دیگر سایت باید قسمتی طراحی شود تا کاربران نظرات خود را ثبت کنند. این مسئله به گرفتن بازخورد دیگر مشتریان در مورد همکاری با مهندس یا فروشنده کمک می کند. همچنین برای افزایش آگاهی کاربران می توان مقالات علمی در زمینه معماری و ساختمان سازی را در سایت قرار داد تا با مطالعه این مطالب بتوانند تصمیم بهتری بگیرند.

به کار بردن نکات فنی مهمی که سایت را پربازدید می-کند هم از اهمیت زیادی برخوردار است. اینکه سرعت سایت بالا باشد و کاربران بدون انتظار طولانی، بتوانند از مطالب استفاده کنند، حائز اهمیت است. از این نکته نمی توان غافل شد که همه کاربران با یک نوع دستگاه متصل نمی  شوند، ممکن است کاربری با تلفن همراه خود از سایت بازدید کند و کاربر دیگری با استفاده از کامپیوتر متصل شود. بنابراین باید محتوای جداگانه ای برای دستگاه های مختلف تولید تا همه بتوانند از مطالب مندرج در سایت استفاده کنند و یا اصول روز طراحی سایت را که SEO Friendly نامیده و در آن عملکرد سایت در گوشی های تلفن همراه رعایت می شود در دستور کار طراحی سایت ساختمانی خود قرار دهند.

همچنین نکته دیگر در طراحی سایت وردپرس برای وب سایت های ساختمانی، بخش پرداخت آنلاین سایت است تا اگر مشتری اقدام به خرید محصولی کرد بتواند آن را به صورت آنلاین خریداری کند. لازم به ذکر است که بخش فنی سایت مربوط به صاحب سایت نیست و رعایت این اصول برعهده طراح تخصصی سایت است.

طراحی سایت ساختمانی شیوه ای نوین در تبلیغ کسب و کار های عمرانی

این نوع تبلیغ به عنوان کم هزینه ترین شیوه تبلیغ جای خود را در بازار ساختمانی باز کرده است و امروزه اکثر مهندسان و معماران و بنگاه های مصالح و ابزارآلات ساختمانی از این وسیله ارتباطی استفاده می کنند و کار های خود را در معرض دید همگان قرار می دهند. از این نکته مثبت هم نباید غافل شد که تجهیزات ساختمانی هیچ گونه محدودیت زمانی ندارند و اگر بنا به دلایلی محصولات و ابزارآلات به فروش نرفت، اتفاقی برای آنها نمی افتد. این خود یک امتیاز است و جلوی ضرر و زیان را تا حد زیادی می گیرد.

در مجموع اگر این روش را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم متوجه خواهیم شد که برای این نوع کسب وکار کاملا مناسب است و از هدر رفت انرژی و هزینه جلوگیری می کند و در عین حال می توان محصولات و ابزارآلات و پروژه ها را به صورت کلی و در یک قالب مشاهده و به سرعت بتوان تصمیم گرفت.

از نظر داشتن اعتماد به کیفیت کار هم می توان از بخش نظرات کاربران استفاده کرد و یا تحقیقات بیشتری در زمینه شرکت یا مهندس مورد نظر انجام داد. صرف وقت کمتر و بازدهی بالاتر در استفاده از سایت ساختمانی کاملا محسوس است و مشتریان می توانند فقط با چند کلیک ساده به سرعت خرید و یا معامله ملک خود بیافزایند.

در حال حاضر بازار مجازی با بازار سنتی در حال رقابت است و زمانی می رسد که بازارهای سنتی جای خود را به وب سایت های ساختمانی داده و شکل قدیمی خود را به طور کامل از دست می دهند. اما باز هم هستند افرادی که به این نوع بازار های مجازی اطمینان ندارند و خرید و معامله حضوری را برای مبالغ کلان ترجیح می دهند.

در پایان باید گفت این نوع رقابت در بازار مجازی برای این کسب و کار مفید واقع شده و افرادی که از این طریق با یکدیگر رقابت میکنند، رضایت کامل دارند. اگر شما هم جزء مهندسان و بنگاه داران تجهیزات ساختمانی هستید توصیه میکنیم تا با ایجاد یک وب سایت ساختمانی، کسب و کار خود را به سمت مجازی پیش ببرید.

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x