چگونه یک لوگو حرفه ای طراحی کنیم؟

توسط 21, ژوئن, 2018 طراحی لوگو بدون نظر

لوگو و آرم کسب و کار یک نمایش بصری از هویت آن شرکت است ! اشخاص به شدت دیداری هستند. 95 درصد از تاثیر اولیه ای که یک شخص از تجارت کالا یا خدمات شما می گیرد با توجه به آن چیزی است که با چشمانش می بیند. و در مدت حدود 4 ثانیه تصمیم می گیرد که آیا کالا یا خدمت شما خوب ، مطلوب و ارزشمند است . به عبارتی لوگو شرکت با زبان تصویری پیامش را به مشتری می رساند و در همان لحظه اول احساس مشتری را به مجموعه شما مشخص می کند. به لوگوی کمپانی مرسدس بنز نگاه کنید ! یک ستاره ساده که به سادگی تمام پیامش را به مخاطب می رساند و آنقدر قدرتمند است که هر جا یک ستاره کوچک ببینید اولین گزینه ای که در ذهن شما نقش می بندد کمپانی بنز و خودروهای با کیفیت آن است! با این تفاسیر حتما به اهمیت یک لوگوی حرفه ای پی برده اید ولی متاسفانه هنوز بسیاری از بیزینس ها هستند که به این نماد ارزشمند اهمیتی نمی دهند و به سادگی از آن می گذرند و البته با این کار هویت خودشان را زیر سوال می برند! هیچ وقت این موضوع را فراموش نکنید که یک آرم خوب می تواند وفاداری بین کسب و کار شما و مشتریانتان را بالا ببرد. پس لطفا به هویت بصری تجارت خود اهمیت دهید و نگاه حرفه ای به این موضوع داشته باشید!

 

انواع لوگو

اساسا سه نوع آرم وجود دارد.
یکی از محبوب ترین آن ها لوگو تایپ می باشد که معمولا با استفاده از یکی از حروف و یا نام کامل شرکت طراحی می شود. برای مثال، آرم های مایکروسافت ، آی بی ام و سونی، نمونه های مطرح جهانی از این سبک می باشند.
سبک دیگر طراحی لوگو نمونه هایی هستند که ماموریت کمپانی را به نمایش می گذارند. برای مثال یک گل فروشی در نماد خود از یک گل استفاده می کند.
و در نهایت حالت سوم از طراحی آرم آن دسته هستند که از یک نماد گرافیکی استفاده می کنند و سرآمد آن ها هم کمپانی نایکی می باشد .

شما زمانی بهترین لوگو را برای کسب و کار خود طراحی کرده اید که مشتریان تنها با نگاه کردن به لوگوی شما ، متوجه نوع کار و خدمات شما شوند! آرم هایی مانند نایکی به زمان و بودجه زیادی برای جا انداختن در ذهن مشتری نیاز دارند و کمتر توصیه می شوند. استارت آپ های نوپا کمتر می توانند از پس هزینه های زیاد و زمان طولانی برای ایجاد ارتباط معنایی لوگو با مشتری برآیند!

 

طراحی لوگو را از کجا آغاز کنیم؟

برای شروع طراحی لوگو باید ابتدا در ذهن خود پیامی که می خواهید انتقال دهید را بتوانید به طور واضح تصور کنید. بهتر است که ابتدا هدف از راه اندازی کسب و کارتان را در یک خط بنویسید و سپس بر اساس آن ایده پردازی کنید. پس از انجام اولین قدم به نکات زیر توجه کنید:

آرم و نشان رقبای خود را بررسی کنید

پس از بررسی کامل شرکت هایی که در زمینه فعالیت شما هستند ، می توانید از نقاط ضعف و قوت آن ها بهره مند شوید. آیا آن ها پیام خود را به درستی انقال داده اند یا فقط هدفشان جلب توجه بوده است؟! به تمام این نکات با دقت توجه کنید و سپس ببینید که شما می خواهید چه تصویری در ذهن مشتری ایجاد کنید؟ برای مثال می خواهید یک لوگو لاچری و کلاسیک داشته باشید و یا یک لوگوی فان و خنده دار!؟ همه این ها به هویتی که می خواهید برای شرکت خود بسازید بستگی دارد! نشان شما در آینده نزدیک بر روی سایت ، خودرو های شرکت و حتی خودکار های تبلیغاتی قرار خواهد گرفت . پس لطفا کمی بیشتر به آن توجه کنید!

تا جایی که می توانید یک نماد معنا دار طراحی کنید

بهترین کار این است که لوگو شما ، معنا و مفهوم کسب و کار شما را به صورت بصری بیان کند و مشتری با دیدن آن بتواند بلافاصله متوجه نوع کسب و کار شما شود. برای مثال اگر شما خدمات ارسال سریع در یک زمینه را ارائه می دهید ، سعی کنید نماد سرعت را در لوگوی خود بگنجانید.

از لوگوهای آماده استفاده نکنید!

هر وقت موسس یک شرکت تصمیم به طراحی آرم و نشانه برای بیزینس خود می گیرد ، اولین کار جستجوی کلمات کلیدی آن در گوگل است و در این صورت با هزاران گزینه جذاب مواجه می شود. و به احتمال زیاد یکی از آن ها را انتخاب می کند و با تغییر نام ، آن را به لوگو شرکت خود تبدیل می کند! این کار بزرگترین اشتباه است! حتی اگر واقعا از یکی از آن ها خوشتان آمده ، بهتر است برای طراح لوگو خود ارسال کنید تا با الهام گرفتن از آن ، تمونه ای تقریبا مشابه ولی منحصر به فرد طراحی کند.

ارسال نظر