طراحی سایت شرکت مهندسی
به دلیل رواج اینترنت و تکنولوژی در دنیای کسبوکار، طراحی سایت شرکت مهندسی برای مهندسان به یک الزام تبدیل شده است. شرکتهای مهندسی با داشتن وبسایت حرفهای قادر به معرفی رزومه کاری، سوابق و انواع خدمات خود به مشتریان هستند.
سایت حرفهای باعث جلب اعتماد مشتریان میشود. کسبوکارهایی که امر دیجیتال مارکتینگ را جدی گرفته باشند، ارزش کاری خود را بالا برده و قادر به معرفی کسبوکار خود به عنوان یک برند حرفهای خواهند بود. طراحی سایت فرآیندی بسیار تخصصی و نیازمند دانش فنی بالا میباشد. در صورتی که هر یک از بخشهای طراحی سایت به درستی کدنویسی و اجرا نشده باشند، عملکرد سایت و در نتیجه میزان فروش به شدت افت میکند.
عواملی نظیر روش طراحی سایت، گرافیک، امکانات سایت و مباحث مربوط به سئو سایت در میزان موفقیت شرکت در تبدیل مخاطب به مشتری نقش اساسی ایفا میکنند. در این مقاله به طور کامل با فرآیند و اهمیت طراحی سایت شرکتی مهندسی و همچنین امکانات و نکات مهم در طراحی سایت آشنا میشوید.
اهمیت طراحی سایت برای شرکت های مهندسی
اینترنت بدون شک یکی از بزرگترین پیشرفتهای تاریخ بشریت به شمار میرود. با نگاهی گذرا به عوامل موفقیت شرکتها و کسبوکارهای مختلف به سادگی به نقش پررنگ اینترنت و تکنولوژی پی خواهید برد. به نوعی میتوان گفت در قرن 21، کسبوکارهایی که به بازاریابی اینترنتی رو نیاورده باشند، محکوم به شکست هستند.
شرکتهای مهندسی از دسته کسبوکارهایی هستند که با رو آوردن به دنیای دیجیتال مارکتینگ موفق به کسب اعتبار و شهرت و در نتیجه افزایش چشمگیر فروش خواهند شد. در ادامه با برخی از مهمترین دلایل اهمیت طراحی سایت شرکت مهندسی آشنا میشوید:
کسب اعتبار و برندینگ
برخلاف گذشته که دفترهای تجاری و فروشگاههای سنتی نمایانگر حرفهای بودن یک کسبوکار به شمار میآمدند، امروزه حضور فعال در شبکههای اجتماعی و داشتن سایتی حرفهای این نقش را ایفا میکند. با داشتن یک سایت حرفهای قادر به جلب اعتماد مشتریان و همچنین مدرنیتهسازی برند خود هستید.
کاهش هزینههای بازاریابی
یکی از فواید اصلی دیجیتال مارکتینگ، هزینه نسبتاً پایین و بازدهی بسیار بالا نسبت به روشهای بازاریابی و تبلیغات سنتی است. بسیاری از شرکتهای مهندسی هزینههای گزافی بابت بیلبوردها و تبلیغات به روشهای سنتی میپردازند. اگر طراحی سایت خود را به یک تیم حرفهای بسپارید، متوجه بازدهی بسیار بالای برندینگ اینترنتی برای شرکت مهندسی خود خواهید شد.
ارائه رزومه کاری
اولین اقدامی که کارفرمایان و مسئولان پروژههای مهندسی انجام میدهند، بررسی سایت شرکت مهندسی است. این افراد با بررسی سایت شما اطلاعات کاملی در زمینه پیشینه شرکت و نمونه کارهایتان به دست میآورند. بعضی اوقات به دلیل سختی رفت و آمد برای معرفی نمونههای کار، کارفرمایان بررسی کارها از طریق سایت را ترجیح میدهند، بنابراین طراحی حرفهای سایت برای شرکت مهندسی جزو اقدامات مهم و اساسی به شمار میرود.
امکانات طراحی وب سایت شرکت مهندسی
همانطور که اشاره کردیم، هدف از طراحی سایت مهندسی نمایش نمونه کارها و جذب مشتریان است. نحوه طراحی سایت باید به گونهای باشد که در نگاه اول ظاهر شکیل و جذابی داشته و بتواند به تمامی نیازهای اساسی مخاطبان پاسخ دهد. طراحی صفحات مختلف سایت با مشاوره و هماهنگی با شرکت طراحی سایت انجام میپذیرد. از همان لحظه شروع طراحی، عوامل مهم نظیر سئو سایت و سرعت لود بررسی میشود.
صفحات مختلف سایت با توجه به نیاز شخصی افراد تنظیم و طراحی میگردد. تیم حرفهای طراحی سایت اف دیزاین، با تجربه بالا و آشنایی کامل به تمامی الگوریتمهای استاندارد طراحی سایت، شما را در امر ساخت سایت مهندسی حرفهای یاری میکند. به منظور مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران اف دیزان از طریق واتسآپ در ارتباط باشید. در ادامه بخشهای مختلف سایت مهندسی را مشاهده میکنید.
معرفی کامل شرکت مهندسی
صفحه درباره ما یا معرفی شرکت یکی از اصلیترین صفحات سایت شرکت مهندسی است. در این بخش به معرفی کامل شرکت، اهداف، سوابق و افتخارات آن پرداخته میشود. استفاده از نمادهای بصری جذاب نظیر تصاویر گرافیکی و تیزرهای باکیفیت تبلیغاتی در این صفحه باعث افزایش نرخ تبدیل خواهد شد.
صفحه همکاری با ما
در این صفحه، شرکت مهندسی به طور کامل شرایط و ضوابط همکاری با سایر شرکتها را مشخص میکند. بسته به نوع نیاز و فعالیت شرکت در این صفحه میتوان امکان مشاوره یا نظرسنجی را نیز اضافه کرد. هرچه بیشتر به مشتریان خود اهمیت دهید، حس بهتری در آنها ایجاد کرده و در نتیجه فروشتان به طرز قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
طراحی صفحه پروژهها
در صفحه پروژهها برخی از مهمترین طرحها و پروژههای مهندسی اجرا شده توسط شرکت درج میشوند. توضیحات بخش پروژهها برای جلب اعتماد بیشتر مشتریان باید با تصاویر و کلیپهای حرفهای ادغام شوند. برای تکمیل محتوای این بخش میتوان به مواردی چون فرآیند کار، تاریخ شروع و پایان پروژه، شرکتهای واسط و همکار و توضیحات تکمیلی پروژهها پرداخت.
بخش معرفی مهندسین شرکت
یکی از عواملی که باعث بهبود میزان فروش و برندینگ شرکت مهندسی میشود، سوابق و اعتبار اعضای شرکت است. به دلیل اهمیت ویژهای که سوابق اعضا در تصمیمگیری مشتریان دارد، در طراحی سایت شرکت مهندسی صفحهای جداگانه به معرفی مهندسین شرکت اختصاص داده میشود. در این بخش رزومهای از تجارب و افتخارات مهندسین شرکت خود را درج نمایید.
بخش تماس با ما
در صفحه مخصوص تماس با ما، اطلاعاتی نظیر آدرس، شماره تلفن، فکس، ایمیل و انواع راههای ارتباطی دیگر با شرکت درج میشود. این صفحه حکم تیر آخر را در بازاریابی اینترنتی دارد. تمامی اقداماتی که در راستای طراحی سایت انجام دادید به جهت جذب مشتریان بوده است. پس از ترغیب مشتری به همکاری، طراحی بخش مجزا برای تماس با ما منجر به ایجاد عمل کال تو اکشن (CTA) میشود. در این صفحه میتوان قسمتی نیز برای لینک به شبکههای مجازی شرکت طراحی کرد.
صفحه مقالات
این صفحه نقش اساسی در بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو نظیر گوگل دارد. در این بخش میتوانید با مشاوره با آژانسهای تولید محتوا، برنامه محتوایی مخصوص برای تولید محتوای سئو شده دریافت کنید. این آژانسها با تولید محتوای هدفمند باعث بهتر دیدهشدن سایت شما خواهند شد. با محتوای سئو شده سایت شما توسط گوگل به افرادی که کلید واژههای مخصوص مقالهتان را جستجو کردهاند، نشان داده میشود.
گالری تصاویر
در بخش گالری از تصاویر باکیفیت در زمینه با فضای شرکت، پروژهها، کارکنان، دفتر اصلی و سایر موارد مهم استفاده میشود. هر چه کیفیت استفاده شده در گالری بالاتر باشد، اعتبار مجموعه شما به همان میزان افزایش خواهد یافت. در تهیه تصاویر حتیالامکان از عکاسان حرفهای کمک بگیرید.
مراحل طراحی وبسایت شرکتی مهندسی
همانطور که اشاره کردیم، طراحی سایت امری پیچیده و نیازمند تخصص بالاست. به دلیل پیچیدگی مراحل طراحی سایت، اطلاع از فرآیند کلی و انواع روشهای طراحی سایت برای کارفرمایان ضروری است. بدون کسب اطلاع از کلیات ساخت سایت، قادر به تشخیص تیم مناسب طراحی سایت برای شرکت خود نخواهید بود.
در اکثر مواقع کارفرمایان بدون هیچگونه اطلاعاتی دست به استخدام تیم طراحی سایت میزنند و پس از مدتی با شکست سنگین و عدم کسب نتیجه دلخواه مواجه میشوند. در ادامه به مراحل ساخت و طراحی سایت شرکت مهندسی میپردازیم:
بررسی اهداف و شناسایی رقبا
قبل از شروع طراحی سایت میبایست اهداف خود را به طور دقیق مشخص کنید. شعار برند شما چیست؟ به چه دلیل قصد ورود به دنیای کسبوکار دیجیتال را دارید؟ مهمترین مزیتهای شرکت مهندسی شما نسبت به سایر رقبا چیست؟ پرسشهایی از این دسته قبل از شروع کار دید بهتری به صاحبان شرکتها خواهد داد. پس از مشخص کردن اهداف، میبایست به بررسی نقاط ضعف و قوت رقبای خود بپردازید و سعی در برطرف کردن ضعفهای رقبا در کسبوکار خود داشته باشید. برای این کار بهتر است علاوه بر بررسی رقبای خود، به بررسی چند نمونه سایت مهندسی بین المللی هم بپردازید.
تهیه دامنه و هاست
دامنه و هاست جزو مهمترین مراحل ساخت سایت به شمار میروند. دامنه معرف نام و برند شماست. هاست نیز به فضای میزبانی وبسایت شما گفته میشود. تمامی اطلاعات از جمله تصاویر، کلیپها و اطلاعات محتوایی سایت شما در هاست ذخیره میشود.
همکاری با تیم طراحی سایت
پس از انتخاب و تهیه نام دامنه و هاست، نوبت به طراحی سایت شرکت مهندسی میرسد. در این مرحله تیم طراحی سایت خود را انتخاب کرده و فرآیند فنی طراحی را به آن تیم بسپارید. حین عقد قرارداد از خواستهها و نیازهای دقیق خود آگاه باشید و سپس از طریق مشاوره با تیم طراحی به نتیجهگیری کلی در زمینه امکانات و ویژگیهای اختصاصی سایت برسید.
تیم حرفهای طراحی سایت اف دیزاین برای سهولت بیشتر کاربران خدمات مشاوره رایگان ارائه میدهد. با گرفتن مشاوره از کارشناسان اف دیزاین، خیالتان از پیچیدگیها و مراحل پر پیچ و خم طراحی سایت راحت خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتسآپ با تیم اف دیزاین در ارتباط باشید.
تولید محتوا
پس از طراحی اولیه قالب و کدنویسی سایت، نوبت به تولید محتوای مناسب با شرکت مهندسی میشود. در این مرحله تصاویر، کلیپها، لوگو و سایر محتواهای اساسی در سایت بارگزاری میشود. در صورت نیاز و به منظور کسب رتبه بهتر در گوگل، میتوانید پس از راهاندازی سایت اقدام به تولید محتوای اختصاصی در بخش مقالات یا بلاگ سایت خود کنید.
تست اولیه و رونمایی از سایت
پس از اتمام فرآیند طراحی سایت شرکت مهندسی، تیم طراحی سایت به همراه شرکت مهندسی اقدام به تست عملکرد وبسایت و بررسی مواردی چون عملکرد صحیح لینک، سرعت پاسخگویی و سایر موارد مینمایند. پس از اجرای بدون مشکل سایت در تمامی دستگاهها، سایت به طول کامل رونمایی و آماده میشود.
هزینه ساختن سایت شرکت مهندسی
دغدغه اصلی بسیاری از کارفرمایان شرکتهای مهندسی، هزینه تمام شده طراحی سایت است. عوامل بسیار زیادی در هزینه تمام شده طراحی یک سایت اثرگذار هستند. بنابراین نمیتوان به طور ثابت رقم مشخصی را مشخص کرد. مهمترین عامل تعیین کننده هزینه، نحوه طراحی سایت و کدنویسی آن است که در ادامه درباره آن صحبت خواهیم کرد.
به جز نحوه طراحی سایت از عوامل مهم تعیین کننده هزینه نهایی طراحی سایت میتوان به مواردی چون نوع دامنه و هاست و امکانات شخصیسازیشده سایت اشاره کرد.
انواع روشهای طراحی سایت شرکت مهندسی
شرکتهای طراحی سایت از روشهای مختلفی برای ساخت و اجرای سایت استفاده میکنند. به طور کلی وبسایتها به سه روش استاتیک، داینامیک (با سیستمهای مدیریت محتوا نظیر وردپرس) و فلش قابل طراحی هستند.
طراحی سایت مهندسی به روش استاتیک
در روش استاتیک، صفحات ثابت با کدهای HTML و CSS نوشته شده و تنها در مواردی کاربرد دارد که سایت مورد نظر حداکثر دارای سه صفحه باشد. قابلیت ویرایش اینگونه سایتها تنها توسط برنامهنویسان میسر خواهد بود. سایتهای استاتیک برای شرکتهای مهندسی پیشنهاد نمیشود.
طراحی سایت مهندسی با وردپرس
روش دوم برای طراحی سایت، استفاده از سیستمهای مدیریت محتوا (CMS) است. محبوبترین سیستم مدیریت محتوای جهان وردپرس نام دارد. برخلاف سایتهای استاتیک، در روش داینامیک یا پویا مدیر سایت به سادگی قادر به ویرایش صفحات و محتوای سایت خواهد بود. در این روش سایت مهندسی براساس نیاز مشتری طراحی میشود. طراحی این نوع وبسایتها نیازمند دانش بالا و مهارت تخصصی است. طراحی سایت با وردپرس جزو بهترین و به صرفهترین روش ساخت سایت مهندسی میباشد.
طراحی سایت شرکت مهندسی از طریق فلش
روش طراحی سایت با فلش در سالهای گذشته به دلیل جذابیت بصری مورد استقبال قرار گرفته است. این سایتها معمولاً توسط نرمافزارهای خاص طراحی میشوند. این نوع از سایتها به هیچ وجه مناسب شرکتهای مهندسی نیست.
موتورهای جستجو قادر به تشخیص محتوای سایتهای فلش نیستند. همانطور که اشاره کردیم، مبحث سئو در بازاریابی اینترنتی اهمیت فراوانی دارد، بنابراین سایتهای فلش به دلیل سرعت بارگزاری پایین و عدم رعایت سئو انتخابی هوشمندانه برای شرکت مهندسی به شمار نمیروند.
نکات مهم در طراحی سایت شرکت مهندسی
در طراحی سایت شرکتهای مهندسی رعایت برخی نکات منجر به نتایج بهتر و نرخ بازدهی بالاتر میشود. از جمله این نکات میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- طراحی ریسپانسیو صفحات سایت: طراحی ریسپانسیو یا واکنشگرا به جهت کسب اطمینان از نمایش صحیح صفحات در انواع دستگاهها (نظیر کامپیوتر، موبایل، لپتاپ) صورت میگیرد.
- رعایت کامل اصول سئو: رعایت اصول سئو در دیده شدن سایت شما در نتایج اول گوگل الزامی است.
- طراحی گرافیکی: طراحی صفحات سایت مهندسی باید بهگونهای باشد که مخاطب در نگاه اول جذب سادگی و جذابیت آن شوند.
- سرعت لود بالای صفحات: سرعت لود صفحات عامل مهمی در طراحی سایت به شمار میرود. در صورتی که سایت شما سرعت کافی نداشته باشد، بسیاری از مخاطبان خود را از دست خواهید داد.
نتیجهگیری
شرکتهای مهندسی به منظور ترویج برند خود و همچنین افزایش مشتریان و کسب اعتماد آنها نیازمند طراحی سایت حرفهای هستند. طراحی سایت شرکت مهندسی امری پیچیده و فوقالعاده حساسی است که باید تنها به وسیله شرکتهای معتبر و خبره در زمینه طراحی سایت انجام شود. اف دیزاین تیم حرفهای مستقر در تورنتو کانادا و تهران است که با تجربه و تخصص بالا اقدام به طراحی سایت برای مشتریان عزیز مینماید. برای مشاوره و کسب راهنماییهای بیشتر از طریق واتسآپ با کارشناسان ما در ارتباط باشید.