تفاوت نوشته و برگه در وردپرس

معمولا افرادی که تازه با وردپرس آشنا می شوند، کمی گیج می شوند. یکی از مواردی که برای آن ها گیج کننده است، تفاوت نوشته ها و برگه ها در وردپرس می باشد.

به طور خلاصه برگه ها در وردپرس برای صفحات ثابت یا همان استاتیک اسفاده می شوند. در حالی که نوشته ها برای مطالبی که به طور مرتب منتشر می شوند، مناسب می باشند. برای مثال نوشته ها ، گزینه مناسبی برای انتشار پست ها وبلاگ سایت شما می باشند. یا اگر در سایت خود بخش اخبار دارید، بهتر است که از نوشته ها استفاده نمایید. اما صفحه ثابتی مثل “صفحه اصلی ” یا “تماس با ما ” باید با برگه ها ساخته شوند.

معمولا صفحاتی که در لینک های منو سایت های وردپرسی مشاهده می کنید، با برگه ها (pages) ساخته شده اند و از طرف دیگر مطلابی که در قسمت بلاگ سایت ها مشاهده می کنید، با نوشته ها (posts) ساخته شده اند.

با توجه به معماری سایت خود، می توانید از ترکیب نوشته ها و برگه ها استفاده نمایید. هر 2 کاربرد خودشان را دارند و برای استفاده مناسب از آن ها، ابتدا باید به درک دستی از قابلیت های هرکدام برسید. برای این موضوع در ادامه مطلب با من همراه باشید:

برگه و نوشته در وردپرس : چهار تفاوت اساسی

جالب است بدانید برگه ها و نوشته ها در وردپرس، دارای یک ویرایشگر مشترک هستند. منظورم از ویراشگر قسمتی است که به شما اجازه اضافه کردن متن، عکس ویدئو و صوت را به صفحه شما می دهد. وقتی وارد ایجاد هر کدام شوید با یک محیط مشترک مواجه می شوید.

به همین دلیل خیلی از مدیران سایت ها به اشتباه از آن ها استفاده می کنند. در ادامه به 4 تفاوت اصلی نوشته ها و برگه ها می پردازیم :

نمایش تاریخ انتشار مطلب در نوشته های وردپرس

اگر دقت کرده باشید اکثر مقاله ها در سایت های وردپرسی، دارای تاریخ انتشار می باشند. این دقیقا یکی از تفاوت های اصلی نوشته ها با برگه ها می باشد.

نوشته ها به دلیل ماعیت به روزی که دارند، تاریخ منتشر شدن را به مخاطب نمایش می دهند. اما برگه ای مانند: صفحه اصلی، درباره ما، تماس با ما و … نیاز به تاریخ ندارند و مرتب تغییر نمی کنند.

البته این به این معنا نیست که برگه ها را هیچ وقت آپدیت نمی کنیم. شاید شما یک خدمات جدید به سایت خود اضافه کنید و در صفحه اصلی آن را اضافه کنید. یا اینکه یک عضو جدید به تیم شما اضافه شود و بخواهید آن را به صفحه درباره ما اضافه نمایید و یا کلا قسمتی از آن را ویرایش کنید.

اما همانطور که مشاهده می کنید، هیچ کدام از این موارد به صورت مرتب انجام نمی شوند و این دقیقا خاصیت یک برگه می باشد.

نمایش نام نویسنده، دسته بندی و تگ ها

به غیر از نمایش تاریخ در نوشته ها؛ معمولا نام نویسنده، دسته بندی و برچسب ها

جدا از نمایش تاریخ ، هر نوشته معمولاً نویسنده ، کتگوری ( دسته ها ) و تگ ها ( برچسب ها ) را نمایش می دهد. این اطلاعات بسته به قالب سایت شما به طور معمول در بالا یا پایین پست های شما نمایش داده می شود.

به طور پیش فرض ، پست ها نیز بر اساس مشخصات شخصی نویسنده منتشر می شوند و شامل جزئیاتی مانند نام نویسنده و عکس کوچکی از آن (گراواتار) می باشند.

این موضوع کمک می کند تا مخاطبان سایت شما بدانند چه کسی این مطلب را نوشته است. اهمیت آن زمانی بیشتر مشخص می شود که سایت شما چندین نویسنده داشته باشد.

از طرف دیگر برگه به طور معمول هیچ کدام از موارد بالا را از جمله نام نوسنده را ندارند. چون به آن نیازی نیست. صفحات در حال نمایش اطلاعتی درباره سایت و کسب و کار شما هستند. به همینن دلیل متکی به شخص نمی باشند.

برای مثال در فرض کنید برگه ای در سایت خود دارید که در آن خدماتی که ارائه می دهید را نمایش می دهد. در این صفحه برای مخاطب اهمیتی ندارد که چه کسی آن را نوشته است، زیرا اینجا خدمات سایت شما به عنوان یک بیزینس اهمیت دارد.

امکان سازماندهی اطلاعت در نوشته ها

نوشته ها به دلیل اینکه معمولا به صورت مرتب در سایت ها ایجاد می شوند، از قابلیت دسته بندی و برچسب گذاری استفاده می کنند. این یکی از تفاوت های اصلی بین نوشته ها و برگه در وردپرس می باشد.

وقتی شما از قابلیت دسته بندی نوشته ها استفاده می کنید، مطالب سایت شما سازمندهی می شوند. این موضوع هم به کاربران و هم به ربات های موتور حستجو ( مانند گوگل ) کمک می کند تا ساختار سایت شما را بهتر درک کنند.

دسته بندی نوشته ها

دستبه بندی ها برای گروه بندی محتواهای سایت شما استفاده می شوند. تصور کنید یک سایت در زمینه خودرو دارید. حال می خواهید درباره BMW , Mercedes-Benz بنویسید. برای این کار می توانید 2 دسته مختلف برای هر کدام درست کنید. سپس هر زمان مطلبی درباره هر کدام نوشتید، آن را در دسته بندی خودش قرار دهید.

با این که شما یک صفحه آرشیو برای خودروهای BMW دارید و یک صفحه آرشیو برای Mercedes-Benz دارید. در این حال علاقه مندان به هر کدام ، می توانند با وارد شدن به آن آرشیو، تمامی مطالب مربط به خودروی مورد علاقه خود را به صورت یک جا مشاهده نمایند.

برچسب گذاری نوشته ها

برچسب گذاری هم مانند دسته بندی ها، تنها برای نوشته های وردپرس می باشند. توجه کنید که اکثر مدیران سایت ها ، استفاده نادرست از برچسب ها می کنند. همین موضوع باعث می شود به سئو سایت آن ها آسیب بخورد. ( تفاوت دقیق برچسب و دسته بندی به صورت خلاثه در ویدئو همین صفحه توضیح داده شده است )

اما اگر بحواهیم برای مثالی که در قسمت دسته بندی زدیم، برچسب گذاری هم انجام دهیم؛ به فرض می توانیم یک برچسب برای خودروهای برقی درست کنیم و تمامی مقاله های هم BMW و هم Mercedes-Benz را که مرتبط به خودروهای برقی می باشند را برچسب گذاری نماییم.

با این کار افرادی که علاقه به مطالعه خودرو های برقی دارند و اولویت برند تولید کنند نمی باشد، می توانند به راحتی به تمامی مطالب مرتبط دست پیدا کنند.

البته فراموش نکنید که این یک مثال بود و یک فردی که دانش سئو دارد ، می تواند خیلی حالت های مختف را برای معماری یک سایت طراحی نماید. این موضوع به اهداف آن سایت ، جستجو بازدیدکنندگان و … باز می گردد.

تعامل با کاربران سایت

وقتی صحبت از تعامل با کاربران سایت می شود، نوشته ها یک بستر بسیار مناسب می باشند. دلیل آن هم امکاناتی است که در اختیار شما قرار می دهد. به طور پیشفرص نوشته ها امکان نوشتن دیدگاه را به مخاطبان سایت شما می دهند که البته می توانید آن را فعال یا غیر فعال نمایید.

از طرف دیگر با نمایش دکمه های به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی ، این امکان را می دهند تا نوشته شما پخش شود و افراد بیشتر از آن استفاده نمایند. اگر هم این قسمت برای شما وجود ندارد، با نصب یک پلاگین ساده می توانید این قابلیت را به نوشته های خود اضافه نمایید.

نتیجه گیری

در این مقاله تفاوت نوشته ها و برگه را به صورت خلاصه بررسی کردیم. شما حتما باید قبل ایجاد صفحات و پست ها در سایت خود، تفاوت ها و قابلیت ها هر کدام را به درستی درک کرده باشید. اگر سوالی هنوز برای شما باقی مانده، می توانید در پایین همین صفحه در قسمت دیدگاه ها مطرح نمایید تا بتوانیم پاسخ سوال شما را بدهیم.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها